Skriva har landat…

pettson

…i min brevlåda. Vanligtvis brukar jag plöja tidningen på en gång när jag har fått den, men den här gången har det kommit annat emellan. Hittills har jag bara hunnit med intervjun med Sven Nordqvist. Åh, säger jag bara! Jag älskar att läsa både Pettson och Findus och Mamma Mu för barnen – både bilderna och berättelserna är fantastiska. Och i Skrivas intervju framstår Nordqvist som en hemskt sympatisk och klok person, tycker jag.

Nu har barnen snart somnat, lite sent eftersom vi haft gäster, och tidningen ligger som en karamell och väntar. Favoritdelen brukar vara ”lektören läser” – både lärorikt med lektörens utlåtande, och kul att få en inblick i någon annans skrivprojekt. Men i det här numret ser jag också mycket fram emot att läsa om karaktärsutveckling/-fördjupning.

Någon mer som läser Skriva?

Kommentera

