Ursäkta röran, vi bygger om!

En sådan skylt skulle jag behöva till mitt lilla chick-lit-bygge nu, känns det som. Det har börjat bli rörigt. Det växer och trådarna drar iväg på olika håll och jag har inte alls någon koll på kronologin längre, eller vad det är för dag, eller hur lång tid som har gått sedan Vissa Händelser av Stor Betydelse. Nu undrar jag lite var gränsen går för hur mycket man kan tänka ”det tar jag i redigeringen!”. För jag antar att det finns en gräns?

Idag tänkte jag därför ta till post it-tricket och skriva ner alla scener, helst en färg för varje ”tråd”, för att försöka få en överblick. Jag gjorde en liknande grej, fast i word, innan jag började skriva. Men nu har det som sagt växt en del. Det dröjde dock inte lång tid innan jag insåg att det skulle bli ett väldigt mastigt jobb, av vilket mycket alltså redan är gjort. Så nu har jag landat i att jag ska skriva på. Ändå. Måndag, tisdag eller fredag spelar inte så stor roll just nu. Det tar jag i redigeringen! 🙂

work

2 reaktioner på ”Ursäkta röran, vi bygger om!

  1. Kanske ett stort papper med en ”tidsaxel”? Och gott om plats under att föra in olika händelser på rätt ställe..? (Försöker tipsa för att jag är så nyfiken på resultatet. 😜)

    Liked by 1 person

Kommentera

