De säger att det är någon form av fotbollsmatch på TV…

…själv har jag hällt upp en päroncider och ska precis öppna manuset. Nu skriver jag bara, bara för att det är roligt. (Det är möjligt att jag brukar påstå det, men vanligtvis har jag mycket annat i bakhuvudet också: Hur uppfattas det här? Är det bättre att tona ner den där karaktären? Blir det för mycket dialog? Osv, osv). De där tankarna är förstås inte bara av ondo, de kan säkert göra att manuset blir bättre. Men det lustfyllda, kravlösa skrivandet, det är det som gör att manuset blir till över huvud taget. Så ikväll ska jag strunta i vad andra kan tänkas ha för åsikter.

Fotbollen kan få stå på i bakgrunden. 🙂

snobben

Kommentera

