Hej rutiner!

Så var semestern slut även för oss, och som vanligt så här års tycker jag att det är rätt skönt att komma in i rutinerna igen. Morgonen har flutit på i fullständig harmoni, de två äldsta var glada att komma tillbaka till förskolan igen och lilleman sover gott. Själv har jag fyllt skrivarkoppen med kaffe igen, äntligen!

image

I lördags kom vi hem från en härlig vecka i fjällen, därav tystnaden här på bloggen. Ingen täckning och således en vecka utan internet – det kan vara både skönt och nyttigt emellanåt, känns det som!

 

Jaha, nu kör vi. 5000 ord i veckan är alltså tanken. Återkommer med rapport!

 

3 reaktioner på ”Hej rutiner!

  1. Härligt med fjällen, var ligger vattenfallet?
    Min förundrade fråga är: hur hinner du skriva 5000 ord i veckan?! Du verkar ju ha tre barn, jag har inga och kämpar på 😄
    Kul att ha hittat din blogg! Kollar runt lite 😊

    Liked by 1 person

    1. Välkommen, roligt att du hittat hit! 🙂
      Vattenfallet är Njupeskär, Sveriges högsta – ligger vid Fulufjället i Dalarna. Så vackert!

      Och ja, nu återstår ju att se om jag lyckas skriva 5000 ord i veckan eller om det är för optimistiskt, haha. Men de två stora (5 och 3 år) går deltid på förskola (mån-tors). Så planen är att skriva de dagarna, medan yngsta sonen sover. Och så blir det nog en del kvällar också, när de har somnat (även om jag mycket hellre skriver på dagtid, är piggare i hjärnan då). Jag är föräldraledig året ut, så om jag passar på att skriva när tillfälle ges så borde jag kunna få en del gjort. 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

