Min grej

Mamma frågade hur jag orkar skriva så ”mycket” när jag skulle kunna t ex ta igen sömn när lillkillen sover på dagarna.

Ibland orkar jag inte. Men ofta skriver jag även om jag är trött, eftersom det är en av få saker (den enda?!) som är min egen i den vardag vi har just nu. Allt annat kretsar kring tre små personers mat- och sovklockor, kläder, borsta tänder, bada, hämta, lämna, ge fart i lekparken, hålla koll vid trädklättring, medla, underhålla, leta försvunna legobitar, fästa pärlor, toalettbesök, bära, trösta, förmana, svara på varför-frågor, natta, läsa, städa.

Så att då och då få sätta mig och ägna mig åt MIN GREJ, det kan vara nog så avkopplande. Ibland blir det två timmar, ibland en kvart. Men ingen av den tiden har jag ångrat. (Och ja, mamma, som har ännu fler barn än jag, förstod precis). 😀

2 reaktioner på ”Min grej

  1. Träffsäkert skrivet 😊 och jag känner likadant (fast jag ”bara” har ett barn). Enda gången jag är ensam med mina egna tankar är när jag skriver, och jag behöver verkligen de där stunderna av fokus för att orka med allt det där andra.

    Liked by 1 person

Kommentera

