Om att inte hålla jämna steg med idéerna

Nu var det ett tag sedan… de senaste tre dagarna har jag haft fullt upp med kidsen, och på kvällarna när de har somnat har jag varit totalt slut som artist och kraschat i soffan. Ätit för mycket Ben&Jerrys, läst och somnat tidigt. Lillkillen har några morgnar vaknat kring 5 (INTE ok!) och jag hoppas innerligt att han inte tänker göra det till en vana. 6 är illa nog för mig som i grunden är en morgontrött människa.

Det enda jag har skrivit på manuset i helgen blev till under trekvart då jag satt i omklädningsrummet när dottern hade gympalektion. Sedan har en del kommit till i min skalle – det gäller ”bara” att få ner det på pränt också…

Något annat som alltmer börjar ta form i skallen är nästa (!) manus. Jag har en huvudkaraktär, hennes namn, hennes livssituation i stora drag och en grov, mental skiss över handlingen. Ju längre jag kommer med det nuvarande manuset, desto mer tänker jag på nästa. Lite knasigt kanske, men det handlar nog om en trötthet, eller en mättnadskänsla, som infinner sig kring det pågående manuset efter att ha bankat ner över 50000 ord.

Men innan det blir tal om att ta tag i nästa, ska det pågående förstås slutföras. Åtminstone råmanuset och en första redigering. Kanske drar jag igång det andra lite mer när det första är ute på testläsningsrunda sedan.

Ja, ni hör…. inställningen är det inget fel på, haha. Verklighetsförankringen däremot… 😉

Nu ska jag skriva lite. Eller sova en skvätt.

Kommentera

