En bror som hänger löst

Så var det måndag igen, efter en trevlig helg med många människor och lite (inget) skrivande. Ibland kan jag tycka att det är bra med några skrivfria dagar. Att få känna att man längtar efter att skriva, så att det inte riskerar att bli för mycket ”borde” över det hela.

Nu är det verkligen inte långt kvar. Det känns som att jag har sagt det ett tag, men det har tillkommit någon scen och en annan växte lite – ingen idé att stressa fram slutet! Nu tror jag i alla fall att det är två scener plus epilog kvar. Kanske, eventuellt. Haha.

Och så var det den stackars brodern som hängde löst. Jesper. Med flickvän och bonusbarn och allt. Jag bestämde mig ju för att stryka honom, men nu har jag börjat vela lite igen. Han kanske ändå bidrar till berättelsen, även om han har en perifer roll och inte finns med jättemycket? Hmm, tills vidare får han hänga kvar tror jag, åtminstone tills jag har läst igenom allt.

Dagens skrivpass tänkte jag blanda upp med lite hushållsarbete. Istället för att få undan disk och tvätt innan jag börjar skriva, ska jag testa Kristinas metod att lägga in småpauser. Och jag brukar ju kunna vara kreativ i tvättstugan, så varför inte testa?

4 reaktioner på ”En bror som hänger löst

  1. Stackars Jesper! Kanske åker han ut som Idol-Jesper? Alternativt – utifrån det du berättar – så kanske du skulle överväga att slå ihop honom med någon annan karaktär som har en större funktion i manuset?
    Åh lycka till med skrivpassen! Och tvätten haha 😉

    Liked by 1 person

  2. Tvättar alltid vid de få tillfällen när jag har ett längre skrivpass 🙂 Att gå undan en gång i timmen för att hänga tvätt och kasta in nytt är toppen för kreativiteten tycker jag, har löst många knepiga problem där i källaren 😀
    Har också strukit karaktär. Så. Mycket. Jobb. med att få bort alla spår i ett helt manus. Tycker Kristina hade en bra idé där om att slå ihop med en annan karaktär 🙂

    Liked by 1 person

    1. Ja, men visst är tvättstugan lite av ett problemlösarställe? Det är ju bra, med tanke på att man rätt ofta befinner sig där, haha…
      Oj, ja, jag kan tänka mig att det kan bli väldigt mycket jobb. Just den här karaktären förekommer som sagt inte jättemycket i manuset, men visst kan det finnas spår och hänvisningar som kan vara lätta att missa.

      Gilla

Kommentera

