2017-mål

tsmvvbbpygm-kazuend

Alla barn är lediga här hemma, och i kombination med att mannen jobbar mycket gör det att blogginläggen inte duggar så tätt just nu. Här kommer i alla fall mina mål för 2017. Man kan väl säga att jag har två tydliga kategorier – skrivandet och joggandet. 🙂 Åtminstone är det de sakerna som känns vettiga att lägga ut till allmän beskådan. Dessutom är de mätbara och avbockningsbara. Here goes:

  • Redigera färdigt chicklit-karamell 1, efter vändor hos testläsare och lektör
  • Skicka ettan till förlag
  • Skriva synopsis och karaktärsbeskrivningar (det senare slarvade jag med inför mitt pågående manus) till chicklit-karamell 2
  • Påbörja andra manuset
  • Springa 100 mil under året
  • Springa ett halvmarathon

Ahh!! Springmålen är kanske lite galna, och helt klart läskiga, men hur kul är det att fega ur och skriva något i stil med att ”försöka komma igång med träningen lite mer”?

Jag funderade på att skriva något om bloggen också. Den vill jag definitivt hålla igång. Men den ser jag inte riktigt som ett mål – snarare ett medel. Att ni läser, kommenterar och bloggar om era egna skrivprocesser är hur peppande som helst för mig. Ärligt talat tror jag inte att jag hade fått klart ett helt råmanus i år om det inte hade varit för er. Så TACK, alla ni som jag får ha sällskap med med längs vägen. Och ett riktigt gott nytt år till er alla. ❤

7 reaktioner på ”2017-mål

  1. Tack detsamma Sara! Och vilket år det kommer bli för dig och för oss bloggare som följs åt längs vägen. Det finns mycket spännande att se fram emot. Härligt att få göra upp mål för 2017. Jag funderar fortfarande på mina mål. Realistiska mål tycker jag.

    Visst är det peppande att blogga och både skriva läsa och andras kommentarer. Helt klart en mycket värdefull draghjälp tycker jag. Pepp med tips och råd är också upplyftande. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Vi verkar ha väldigt lika mål, så kul 🙂 Jag är så taggad inför att påbörja ett nytt manus, just för att jag tycker att jag har lärt mig så mycket om min egen skrivprocess genom att skriva på Aldrig säga aldrig.
    Hu springa halvmara skulle jag inte våga mig på, jag har sprungit halva Lidingöloppet 1,5 mil två gånger vilket räcker gott och väl för mig. Men de gånger då jag bestämde mig för att göra det upptäckte jag att det var mycket lättare att motivera mig själv att träna.
    Det blir spännande att utvärdera våra mål i slutet av 2017, men visst känns alla ”görbara”? 🙂

    Liked by 1 person

    1. Javisst, vi fortsätter sida vid sida – härligt! (Tänk när vi kan stå och signera ihop..! ;-))
      Håller med om att det redan lockar att skriva nytt råmanus, just av den anledningen du nämner. Men det är också kul med variationen i skrivprocessen tycker jag, att få bryta av med redigering av olika slag.
      1,5 mil, det är ju ändå inte långt ifrån en halvmara – starkt jobbat!! Sant, få saker är så motiverande som att ha ett lopp inplanerat, iaf för mig… 🙂

      Gilla

Kommentera

