Dags för ny deadline

Jag har slappat till lite. Uppenbarligen behöver jag deadlines för att få något gjort, så det kanske är läge att sätta ett nytt mål? Tanken är att få till en första redigering (eller ja… andra eller tredje eller vad det nu blir – men sedan lektörens kommentarer) hyfsat snabbt. Sedan får några läsa och lämna synpunkter på det nya, och se hur många logiska luckor och andra oklarheter som har uppstått i samband med redigeringen. Och så på´t igen.

En första omskrivning, alltså. Klart i slutet av april? Inte helt realistiskt kanske, men då har jag åtminstone något att jobba mot. Med det får jag sätta punkt för det här inlägget – återkommer med något längre när jag har kommit en bit på vägen.

8 reaktioner på ”Dags för ny deadline

    1. Tack! Ja, faktiskt, ibland är det bra att få ladda batterierna lite. Även om man blir lite otålig över bristen på produktivitet… (Men den känslan kanske tyder på att man är utvilad, att pausen haft en positiv effekt..?) 🙂

      Liked by 1 person

    1. Ja, jag börjar inse att det nog faktiskt gjorde mig rätt gott att slappa ett tag. 🙂 Nu har jag orken igen!

      Absolut, deadlines är som bäst när det är man själv som styr över dem!

      Gilla

    1. Verkligen. För min del brukar fördelarna överväga dock – åtminstone när det gäller skrivandet. Jag tror att jag är FÖR slapp för att känna mig misslyckad över en missad deadline (åtminstone om jag har satt upp den själv och det inte drabbar någon annan). Då tänker jag bara på att jag faktiskt är vääääärd att ligga i soffan och titta på Netflix, jag har ju trots allt skrivit så mycket redan… 🙂

      Gilla

Kommentera

