Avstämning 2017-mål

På nyårsafton listade jag några målsättningar för året: fyra skrivrelaterade, två springrelaterade. När det gäller springmålen kan jag bocka av ett, eftersom jag i lördags sprang Women´s Health Half Marathon här i Stockholm! Det var otroligt häftigt, en riktig utmaning. Känslan att ta mig över mållinjen, dessutom med en tid som var över förväntan, var verkligen fantastisk (om man tänker bort stumma ben och en vag illamåendekänsla…). Det andra springmålet var att springa 100 mil i år, och där ligger jag också i fas – efter knappt fyra månader har jag sprungit drygt 30 mil.

Skrivandet då? Det går ganska långsamt nu. Jobbet tar mycket energi så här års, med betygsättning som kryper närmare osv. Men jag ska sitta någon timme med manuset nu, och hoppas på en produktiv sådan.

Hoppas att ni har haft en bra start på veckan!

4 reaktioner på ”Avstämning 2017-mål

  1. Heja, heja med springet! En halvmara skulle jag aldrig ge mig på, själv har jag sprungit halva Lidingöloppet (1,5 mil) vilket räcker och blir över för mig 🙂
    Hoppas att skrivandet snart lossnar för dig! När är det betygen sätts?

    Liked by 1 person

    1. Tack! 1,5 är ju inte långt därifrån. Hur som helst är det kul när man hittar de där utmaningarna. 🙂

      Och tack, det känns ändå som att det går bra när jag väl kommer så långt att jag öppnar manuset. De flesta betygen sätts i slutet av maj, och några en bit in i juni. Så jag räknar med en rörig månad. 🙂

      Gilla

  2. Heja! Strongt att springa en halvmara, själv nöjer jag mig med 5 km (och känner blodsmak hela vägen 🙂 )
    Våren är galen på mitt jobb med (trots ingen betygsättning, låter tungt det där för er lärare!) och jag orkar inte skriva om kvällarna i riktigt samma utsträckning som jag skulle vilja. Det är på nivån att jag avsatt 5 veckor till att redigera 50 sidor = oerhört långsamt.
    Hoppas din framtida skrivtimme där blir produktiv, och framför allt rolig!

    Liked by 1 person

    1. Tack! Jag springer mycket oftare 5 km, kan jag säga. 🙂

      Klokt att sätta mål som rimmar med den tid och energi som står till buds. Skrivtimmen blev rolig och hyfsat produktiv, tror jag – återstår att se hur rörigt allt har blivit sedan när jag ska läsa igenom allt..!

      Gilla

Kommentera

