Adjö, allitteration

Hmm, gav jag mig själv april månad till redigeringen? Jag hade uppenbarligen glömt hur sagda månad brukar utveckla sig i skolans värld. Sedan har jag ärligt talat legat på latsidan lite (jag gör ju gärna det), och ofta valt tv-serier eller läsning istället för att redigera. Och det i sin tur beror nog, om vi nu ska vara lite analytiska, på att den här redigeringen gör mig minst sagt förvirrad. När jag skapade bloggen gav jag den underrubriken ”från spretig synopsis till rigorös redigering”. Nu skulle jag gärna vilja göra avkall på den allitterationen och helt enkelt byta: Från rigorös synopsis till spretig redigering.

Nåväl, ett skrivtillfälle har visat sig. Dottern är med sina farföräldrar på majbrasa (tack för att jag slipper!) och mannen nattar sönerna. Så nu är det återigen jag och  spretigt manus. När jag äntligen är i hamn med det här redigeringsvarvet ska det väl kunna bli ett mer matnyttigt, mindre tjatigt inlägg. Till dess får jag bjuda på en webbkamera-selfie. 😀

WIN_20170430_20_07_03_Pro

Laddad för ett förvirrat skrivpass. Lycka till med era alster, alla ni andra!

2 reaktioner på ”Adjö, allitteration

Kommentera

