Nymotiverad

Så känner jag mig. Nymotiverad. Efter en period då det har gått ganska segt med skrivandet – och med segt menar jag att jag inte har lagt ner särskilt mycket tid på det – är motivationen tillbaka till fullo. Halvmaran är gjord och nu tänker jag att springandet kanske får stå tillbaka lite för skrivandet istället för tvärtom. Två dagar i veckan försöker jag springa hem från jobbet (8 km), och det kan ju få vara gott nog i några veckor.

För man kan ju inte göra allt. Åtminstone inte på samma gång, och i synnerhet inte den här tiden på året (läs: terminsslut). Nu har barnen lägligt nog kommit i säng lite tidigare än vanligt, så nu är det bara att passa på. Jag plöjer mig igenom manuset och försöker att hålla koll på alla trådar. En loppis ska strykas (och följaktligen diskussioner och förberedelser inför den), liksom en antydd nära väggen-upplevelse. Och så ska det skrivas in en ny konflikt, ett fantasy-stipendium, ett hembesök med bra och dåliga konsekvenser, en jobbintervju och lite annat smått och gott som hör till de nya trådar jag försöker fläta in.

Åh, jag vill vara KLAR så att jag kan läsa igenom och se om det håller ihop överhuvudtaget. Den målbilden funkade förut, och jag hoppas att den ska funka igen.

Trevlig söndag!

dontgiveup

8 reaktioner på ”Nymotiverad

  1. Alltså, vilken härlig mix av ämnen du verkar ta upp i ditt manus, jag menar ett fantasy-stipendium!! Låter som något man skulle vilja läsa det där 🙂
    Och så härligt att skrivmotivationen återkommit!

    Liked by 1 person

  2. Åh jag känner så igen mig! Jag vill också bli färdig, kunna läsa och se om allting hänger ihop. Att lägga till, förtydliga och ta bort trådar är ett himla pusslande. Det känns som att jag skriver en helt ny bok, inte att jag redigerar 😛
    Puh, kämpa på Sara! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Pusslande var ordet. I blindo, känns det som, eftersom man inte har en aning om huruvida bilden kommer att stämma i slutändan…
      Tack, kämpa på du med! Känns bra att det sitter fler i samma båt! 🙂

      Gilla

      1. Hemska tanke, tänk om jag upptäcker att det saknas pusselbitar när jag väl är klar? Bara att fortsätta att skriva och skapa pusselbitar med andra ord. Känns som ett evighetsprojekt!

        Liked by 1 person

  3. Fantasy-stipendium? Nu blev jag nyfiken!
    Att stryka och stryka och stryka är ju tradigt, men oj så skönt det blir sedan när alla dessa (som man insett/tvingats inse) meningslösa händelser är borta.
    Kul att du är nymotiverad, och heja dig som sprungit en halvmara!

    Liked by 1 person

Kommentera

