Det där med tidsplan

Det är svårt att göra upp en tidsplan när man inte riktigt vet vad man håller på med. Men eftersom jag jobbar bäst när jag har ramar att rätta mig efter, någon sorts deadline (en light-version, typ faintline?), gör jag ett försök.

Jag tänker att jag kommer att behöva resten av maj månad – MINST – till att ta mig igenom redigeringen. Därefter ska jag skriva ut det hela, göra en genomläsning, slita mitt hår och rätta till allt som blivit galet. Kanske görbart i juni? Och så får jag se om någon vänlig själ vill upplåta sitt juli till att läsa igenom, innan jag tar tag i det igen i slutet av sommaren.

Sedan skickar jag in det i, säg, mitten av augusti, varpå jag genast blir nerringd av flertalet upphetsade förläggare som påbörjar en hätsk budgivning om min vid det laget skimrande chicklit-karamell.

Sedan tänker jag att det liksom bara kommer att rulla på.

 

emoji

8 reaktioner på ”Det där med tidsplan

Kommentera

