Stå ut och hålla på

Talang är att inte ge sig, att stå ut, att hålla på, har Bodil Malmsten sagt. Så jag ger mig inte, jag står ut och håller på. Håller på att redigera och i viss mån även att äta choklad.

Påminner mig om att det är en lyx att få sitta ner och skriva i lugn och ro, och inte med en bebis i bärsele på magen som under den första halvan av råmanus-skrivandet. (Ja, det var mysigt, men jag fick en stenhård rygg och huvudvärk på kuppen).

Alla barnen sover och mannen är hos en kompis och tittar på hockeyfinalen, så det är ovanligt tyst här hemma. Nu ska jag skriva på i 1-1,5 timme innan jag lägger mig och läser. Sedan väntar kortvecka, tjoho!

IMG_0567

10 reaktioner på ”Stå ut och hålla på

  1. Det är verkligen så! Många kan ha en bra idé och skriva ett par kapitel innan det tar stopp, men det är de verkliga författarna som kämpar vidare! 🙂 Själv måste jag också tillämpa ”rumpan på stolen, händerna på tangentbordet” och försöka få fart på mitt manus. Tankarna snurrar och jag försöker febrilt samla ihop dem och avgöra om idéen i fråga passar in i manuset eller om jag ska släppa iväg den.

    Liked by 1 person

  2. Att inte ge sig är vägen framåt! Heja dig!
    Imponerande att du kunde skriva med bebisen på magen. Häromdagen hjälpte jag en kompis att bygga sin hemsida, hon hade en bebis på magen och han gjorde sin insats för det hela också, genom att vråla till på rätt ställen så vi vaknade till, haha.

    Liked by 1 person

    1. Härligt att vara i gott sällskap. 🙂 Å, det där med att klämma in en timme (när man vet att lillen i fråga kan vakna när som helst) är sannerligen en utmaning. Men det är väl en lärdom i sig att vara glad för det lilla. Och många bäckar små, osv…

      Liked by 1 person

Kommentera

