Utflykt, regn och en ny prolog

Idag tog vi bilen till södra sidan av stan, och sedan färja (till barnens förtjusning) till Ekerö. Planen var en picknick vid Drottningholms slott, men eftersom åskan och regnet hann ikapp oss lagom till dess, blev det istället en frukt i bilen, en visit på loppis i Sundbyberg, middag på vår närmsta thairestaurang och slutligen picknick på vardagsrumsgolvet. Inte fel det heller!

Eftersom jag är på upploppet med högsta växeln i måste det gå undan nu, så mycket längre inlägg blir det inte idag. Igår kväll skrev jag om prologen helt, idag ska jag justera vissa saker i kapitel ett. Därefter tror jag att jag kan gasa på lite, eftersom det mest rör sig om småsaker i de andra kapitlen i början.

Hej hå, nu kör vi!

8 reaktioner på ”Utflykt, regn och en ny prolog

    1. Ja, lika delar härligt och utdraget, känner jag..! Jag märker ju att det blir bättre, men jag börjar känna mig redo för att skriva nytt. Ska försöka härda ut med den här vändan iaf, så kan jag spåna på den nya idén när det här testläses. 🙂

      Gilla

  1. Heja! Gillar din tidsplan från förra inlägget, särskilt att den går att revidera 🙂
    Mitt enda råd i sammanhanget är att det är dags att skicka in till förlag/agent när det enda man gör i redigeringen är att flytta runt kommatecken 😉

    Liked by 1 person

    1. Det är det som är så skönt, att det alltid går att revidera planen – så länge man bara har sig själv att svara inför, alltså.
      Det låter som ett mycket vettigt råd, som jag tar till mig direkt! Jag hoppas att jag når dit snart!

      Gilla

Kommentera

