Semester!

Manuset är på testläsning och jag är på semester. Har med mig anteckningsbok för att kunna skissa på idéer till manus nr 2, men hjärnan har gått in i nåt slags semester-mode och har än så länge inte tänkt ut mycket mer än vad vi ska äta till middag eller om vi ska gå till stranden före eller efter lillemans tupplur. Jag tänker att det ändå är bra för skrivandet, det här. Ladda batterierna och bara njuta av skönheten, smakerna, dofterna, värmen och gemenskapen. 

2 reaktioner på ”Semester!

  1. Wow, Sicilien … Var själv där på bröllopsresa för sju år sedan. Skulle gärna återvända. Och en hjärna i semestermode är väl aldrig fel (om man inte är så illa tvungen att skriva, eftersom förlaget måste ha ett råmanus om typ max tre månader för att kunna fundera på ifall de kan tänka sig att ge ut det till nästa höst).

    Liked by 1 person

    1. Ah, kan tänka mig att det är ett perfekt ställe för bröllopsresa!
      När det gäller tidspressen från förlag förstår jag absolut att det kan vara stressande och pressande… samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att det låter som ett underbart angenämt problem. 🙂 Förmodligen för att jag ser det hela utifrån. 🙂 Lycka till med skrivandet, det grejar du säkert!

      Gilla

Kommentera

