Hemma (i skrivarlyan) igen!

Sent i lördags kväll kom vi hem igen – trötta, nöjda och glada. Vi hade en fantastisk vecka i Cefalù på Sicilien. Skönt att få ladda på med energi! Jag gjorde nästintill noll skrivrelaterat under veckan – ja, om man bortser från att läsa, förstås. Annars plitade jag bara ner några idéer till kommande manus. Okej, det var inte så ”bara”, nu när jag kommer ihåg vad det var… när maken och jag satt på balkongen och tittade på solnedgången efter att barnen somnat en kväll, kom jag på hur nästa manus skulle kunna börja. Inte bara en mening eller en plats eller så, utan ett ganska långt stycke. Mycket roligt när det händer!

(Och idag när jag stod och lagade mat fick jag en idé och skuttade iväg efter anteckningsblocket. ”En ny idé?” frågade mannen. ”Ja, jag kom på vad en bikaraktär i nästa manus ska ha på sig under en personalfest.” ”Eh, ok.”)

Nu har responsen efter den senaste bearbetningen kommit, och jag är mer taggad än någonsin på att få detta KLART. Jag vet att jag har pratat om slutspurt ganska länge, men nu börjar jag landa i en helt ny känsla… en känsla av att jag börjar bli riktigt nöjd med manuset. Mitt senaste mål var att få iväg det till förlag i början av augusti (den sjunde?), och det tror och hoppas jag att jag kan hålla. Wiiii!

Hoppas att det flyter på i era skrivarlyor där ute!

Kommentera

