Nyförälskelsen

Nu när Clara är på besök hos förlagen, är det dags för mig att börja hänga med Diana. Det gör jag inledningsvis genom att skriva ner mina idéer i den här fina anteckningsboken. Lite karaktärsskisser, väldigt översiktliga dramaturgiska kurvor och viktiga scener. Det är fantastiskt kul, kanske för att jag än så länge är i nyförälskelsefasen. Idag var vi även på en liten loppis-turné. Jag fyndade ett par färgglada plagg och en pocket för två kronor (pocketen, dvs, totalt blev det nog en sjuttio spänn… 😅).

Nu blir det lite soffhäng och en kopp te (som jag ska försöka låta bli att spilla ut).

Trevlig kväll på er!

8 reaktioner på ”Nyförälskelsen

    1. Tack!
      Och ja, ibland går det upp för en att det är nästan lika billigt att handla på rean.. då kan det ju vara läge att unna sig något nytt som omväxling. 😁 fast det blir lite av en sport också, det där med loppis… lite mer utmaning!

      Liked by 1 person

  1. Så roligt att du skickat in manus, bra jobbat! Hoppas verkligen att det blir napp från något förlag!
    Loppisfynd är så roliga att göra, och det är en av gångerna då det lönar sig att bo mitt ute i ingenting som jag gör, här kan man göra galet bra fynd på loppis/second hand, bara för att ingen annan här är intresserad av samma saker som en själv.
    Fina färger på kläderna 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tack! Du inspirerade med ditt inskick! 🙂
      Åh, ja – på landsbygden kan det verkligen vara kul att gå på loppis! Nu blev jag lite sugen på att dra med familjen på en liten loppis-turné, haha.
      Och tack! Jag gillar färg, särskilt rött. 🙂

      Gilla

Kommentera

