I väntan på nyckelscener

Jag har tagit det väldigt piano i den här så kallade uppstartsfasen (som, om man ska vara petig, även skulle kunna benämnas som en liten vilopaus). Något ordentligt synopsis har jag inte börjat skriva ännu, utan det enda jag har antecknat är lösa scener, en del karaktärsskisser och grovhuggna idéer. Fördelen med att starta upp så här sakta är att jag har hunnit komma på det klara med flera nyckelscener. De poppar upp i huvudet när jag går runt och pysslar med saker här hemma, sitter på cykeln till jobbet eller nattar barnen. Utifrån de scener jag hittills har kommit på (på det här mycket smidiga, smärtfria sättet!) börjar jag nu känna att det är läge att börja skriva den/t där synopsisen/synopsen/synopsiset.

Därefter är planen att fila lite mer på karaktärsbeskrivningarna innan jag börjar med råmanuset. ÄLSKAR den här fasen!

5 reaktioner på ”I väntan på nyckelscener

    1. Tack själv, för att du tittar in och kommenterar! Jag har följt dig också med intresse, och vi verkar ju befinna oss i ungefär samma fas – dvs snart dags för nytt. För du har också tänkt att skicka in hyfsat snart, om jag har förstått det rätt? Då kan vi utstå den långa väntan ihop. 🙂

      Gilla

Kommentera

