Bokmässan 20…18?…19?

Jag kan lika gärna erkänna det på en gång: jag har aldrig varit på Bokmässan. Däremot har jag under flera års tid sett mycket bokmässerelaterat i mitt flöde på sociala medier. Montrar sätts upp, böcker plockas fram, signeras och presenteras, outfits väljs ut, intervjuer genomförs, köer ringlar och bokfolket minglar. Och även om jag inte är en särskilt mingelbegåvad person (snarare lagd åt det introverta hållet), så blir jag lite mer sugen för varje år.

Kanske att jag ändå ska be om någon dag ledigt nästa år, och åka iväg? Och ni som ska dit i år – hoppas att ni får en trevlig och inspirerande upplevelse (och fyll gärna mitt flöde med bilder)!

 

13 reaktioner på ”Bokmässan 20…18?…19?

    1. Ja, det är delade känslor som uppstår när man får den där lilla inblicken – jag blir nästan lite trött bara av att se alla bilder som postas på Instagram av förlagsfolk och författare. Om jag åker dit någon gång ska jag nog satsa på att planera mycket i förväg vad jag vill gå på, kan tänka mig att det blir för överväldigande annars – att man försöker hinna med för mycket t.ex.

      Liked by 1 person

      1. Haha, känner igen det där! Det verkar vara väldigt intensivt. Kul men också slitsamt. Särskilt om man är en introvert person som laddar batterierna i lugn och ro snarare än i stök och bök.
        En kompis till mig var på Crimetime och hon sa att hon nästa gång skulle ha ett annat upplägg. Jag tror det är samma med bokmässan, en testomgång och året efter har man bättre koll på vad som bör göras och ses. Tror som du att risken är stor att man vill för mycket och mest rusar runt 😉

        Liked by 1 person

  1. Jag har aldrig haft en längtan efter bokmässan – förrän jag började skriva själv. Nu pratar jag och två andra vänner lite löst om att kanske komma iväg nästa år. Det verkar ju så himla kul! Och i år har även jag suttit och uppdaterat flöden i diverse sociala medier 😉

    Liked by 1 person

    1. Jag har faktiskt inte heller längtat dit innan – men det kan ha att göra med att jag tidigare inte heller följde alla författare och förlag som jag gör nu, och därmed inte fick samma inblick. Den gick mig helt enkelt förbi på ett annat sätt då.
      Kul om ni kommer iväg nästa år – får se om vi ses då! 🙂

      Gilla

Kommentera

