Trött och tacksam trettiofyraåring

Kanske beror det på att jag började andas ut och slappna av efter intensivt jobbande – dels mitt eget, och dels makens nattjobb i början av höstlovet, då jag var ensam med barnen under nätterna och större delen av dagarna. Igår, dagen då mannen också skulle få ledigt för veckan, började jag nämligen frysa. Det blev en natt med feber och en dag med huvudvärk, trötthet och ont i kroppen.

Min födelsedag. Kalasplanerna fick ställas in och barnen roade sig istället med att förvandla hela vardagsrummet till en vårdcentral. När jag stapplade upp framåt eftermiddagen, låg alla gosdjuren på en egentillverkad, kvadratmeterstor bår och överallt låg plåster och små, små bitar av sönderklippta sugrör (medicin, givetvis). Det blir onekligen en del att plocka undan efter den typen av lek, men jag älskar att barnen har sådan fantasi och leker så bra ihop.

Hade jag inte varit i det här skicket, hade jag i alla fall hoppat upp och ner och druckit champagne idag – för igår kväll kom en väldigt välkommen present. Respons från förlaget som har haft mitt manus hos lektör. De var fortsatt positiva, och vill gärna läsa igen om jag väljer att jobba vidare med texten utifrån lektörens utlåtande.

(OM, haha). Så nu gör jag en Annika – lämnar pågående råmanus för att jobba vidare med det gamla. Det hela känns hur surrealistiskt och läskigt som helst, men jag är såklart fantastiskt glad också – under den febriga, utmattade ytan. Jag lovar att återkomma med mer konkreta detaljer när jag vet mer!

Lycka till med alla fina manus där ute!

14 reaktioner på ”Trött och tacksam trettiofyraåring

  1. Stort grattis till att manuset ”går vidare” i processen, bra jobbat!! Blir så sjukt inspirerad nu av dom här glada nyheterna!
    Hoppas att du kryar på dig, och får hoppa omkring med champagnen så småningom 🙂

    Liked by 1 person

  2. Alltså GRYMT bra jobbat! Jag har ju fått förmånen att läsa berättelsen om Clara, väldigt härligt att även förlagen ser att det är en riktig chic-lit-karamell 🙂 Hoppas att du tog dig tid att fira sedan du blev frisk?

    Liked by 1 person

Kommentera

